Scrum dla
software house'ów

Warsztat: zwinne wytwarzanie produktów z klientem zewnętrznym

Warszawa, 27-28 września 2018

Host: Jacek Wieczorek

ZAREZERWUJ MIEJSCE! »

O warsztacie

Czego możesz się spodziewać?

Klienci korzystający z usług firm typu software house deklarują, że chcą pracować w zwinny sposób. W trakcie współpracy szybko okazuje się, że Scrum dla nich znaczy coś zupełnie innego, niż się spodziewałeś.


Wiedza przeciętnego klienta na temat zwinnych metod pracy jest dosyć powierzchowna, jego dostępność czasowa niezadowalająca, a chęć codziennej i bliskiej współpracy z zespołem zwykle niższa, niż można by było przypuszczać. Elementem utrudniającym współpracę jest fakt, że w tych niełatwych warunkach oczekiwania klientów co do całościowej jakości usługi po stronie dostawcy pozostają niezmiennie wysokie.


Rozwiązaniem tych problemów jest sięgnięcie po wybrane techniki z obszaru Product Discovery i połączenie ich z poprawnie stosowanym frameworkiem Scrum.

Cel warsztatu

Dostarczenie konkretnej wiedzy oraz sprawdzonych narzędzi,

które pozwolą z sukcesem realizować zwinne inicjatywy produktowe

w Scrumie z klientami zewnętrznymi.

Korzyści dla uczestników

Co zyskasz dzięki warsztatom?

Znacząco podniesiesz szansę osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów współpracy

Buduj wspólne zrozumienie wytwarzanego produktu

Od kreowania wizji produktu, poprzez wystartowanie inicjatywy, aż do procesu skutecznej realizacji w Scrumie

Używaj pełnego cyklu zwinnej współpracy z klientem

Pomogą Ci z sukcesem prowadzić klienta przez proces zwinnego budowania produktu

Poznaj konkretne i sprawdzone technik współpracy

Efektywnie przeprowadzaj zdarzenia w Scrumie

Twój klient otrzyma maksymalną wartość w akceptowalnej długości spotkań

Odbiorcy warsztatu

Kto powinien wziąć udział?

Członkowie Zespołów Deweloperskich - Poznasz sprawdzone techniki współpracy z klientem zewnętrznym oraz nauczysz się efektywnie wykorzystywać Scruma w codziennych działaniach, co zwiększy Twój komfort pracy oraz umożliwi realne wpływanie na rozwój produktu.

Scrum Masterzy oraz Agile Coache - Zrozumiesz niuanse pracy w Scrumie z klientem zewnętrznym oraz dotkniesz w praktyce obszaru Product Discovery. Dzięki temu rozbudujesz wachlarz swoich możliwości i zwiększysz swoją skuteczność w codziennej pracy z zespołem, klientem oraz organizacją.

Menadżerowie - Doświadczysz kompletnego procesu zwinnego budowania produktów i dowiesz się, na które aspekty współpracy z klientem szczególnie warto zwrócić uwagę. Pozwoli Ci to zwielokrotnić satysfakcję zarówno klientów jak i osób pracujących w Zespołach Deweloperskich.

Osoby odpowiedzialne za współpracę z klientem - Spojrzysz przekrojowo na cały proces wytwarzania produktu z klientem zewnętrznym, dzięki czemu będziesz w stanie lepiej obsługiwać klientów, precyzyjniej wskazywać unikalną wartość Twojej oferty, a w konsekwencji uzyskiwać wyższą konwersję ze sprzedaży.

Prowadzący warsztat

Kto poprowadzi to wydarzenie?

Cześć, nazywam się Jacek Wieczorek.


Dołączam do organizacji i pomagam im przekształcać się w miejsca, w których w efektywny sposób tworzone są wartościowe produkty. W branży IT funkcjonuję od 2003 roku, pełniąc takie role jak programista, kierownik projektu, Scrum Master, Agile Coach, właściciel startupu, dyrektor operacyjny oraz konsultant.


Moje doświadczenia w zwinnym budowaniu produktów dla klientów zewnętrznych zbierałem pracując w kilku software housach. Współtworzyłem tam produkty dla klientów z USA, UK, Irlandii, Niemiec oraz Polski. Były to zarówno dynamiczne startupy, jak i średnie firmy oraz międzynarodowe korporacje.


Jestem autorem książkiLabirynty Scruma”, współtworzę portal agile247.pl oraz prowadzę bloga agilecoaching.pl. Od kilku lat jestem współwłaścicielem firmy konsultingowej 202 Procent.

Zadowoleni klienci

Co mówią o mnie osoby, które ze mną współpracowały?

Jacek jest świetnym coachem (niezależnie od Agile’a) i to od razu „zaklikalo”, czyli prowokuje ciągle sytuacje uczące, zamiast generować gotowe rozwiązania, bądź sięgać do skarbnicy „bo tak się to robi”.

Jan Matulewicz — Head of Software House, Cybercom, Łódź

Podczas wykonywania swojej pracy Jacek Wieczorek charakteryzował się profesjonalizmem i zaangażowaniem. Rekomenduję współpracę z nim jako profesjonalnego partnera przy usprawnianiu organizacji.

Wojciech Kliber — Dyrektor Operacyjny, SendIt, Wrocław

Jeśli szukasz doświadczonego trenera, który łapie dobry kontakt z uczestnikami szkolenia, potrafi ich zainteresować tematem i w przystępny sposób przekazać wiedzę, zgłoś się do Jacka!

Dominik Zyskowski — Software Consulting Director, Espeo, Poznań

Agenda - dzień pierwszy


9:00 am

Otwarcie

Poznamy się, zbudujemy grupy w których będziemy pracować oraz ustalimy zasady współpracy

Wprowadzenie do Product Discovery.

Dowiesz się czym jest "odkrywanie produktu" oraz zrozumiesz dlaczego jest to kluczowa aktywność w pracy z klientami Twojego software house'u.

9:30 am

10:00 am

Zbudowanie spójnej wizji produktu.

W praktyce doświadczysz procesu budowania wartościowej wizji produktu z klientem oraz poznasz kilka narzędzi wspierających ten proces.

12:00 pm

Oczekiwania i realne potrzeby użytkowników.

Zapoznasz się z technikami, które pozwolą Ci skutecznie "wejść w buty" użytkowników Twojego klienta.

2:00 pm

Przerwa obiadowa

Lunch w restauracji Concordia Taste

2:45 pm

Przygotowanie pierwszej wersji Backlogu Produktu.

Poznasz i przećwiczysz w praktyce Story Mapping, czyli narzędzie do budowania wspólnego zrozumienia produktu. Na bazie stworzonej Story Mapy zbudujemy Backlog Produktu na Twój pierwszy Sprint.

4:30 pm

Zamknięcie pierwszego dnia

Podsumujemy wspólnie to, czego się nauczyliśmy pierwszego dnia.

Agenda - dzień drugi


9:00 am

Skuteczne uruchomienie (ang. kick-off) inicjatywy.

Dowiesz się, jak zapewnić udany start współpracy z klientem oraz na co zwrócić szczególną uwagę.

10:00 am

Role w Scrumie w software house'ie.

Zrozumiesz jak układać role w Scrumie, aby zapewnić efektywną pracę z klientem zewnętrznym.

11:00 am

Efektywne Zdarzenia w Scrumie w praktyce.

Poznasz najczęstsze antywzorce podczas Zdarzeń w Scrumie i dowiesz się, jak skutecznie sobie z nimi radzić.

2:00 pm

Przerwa obiadowa.

Lunch w restauracji Concordia Taste.

2:45 pm

Zbudowanie zaufania z klientem.

Dowiesz się dlaczego zaufanie jest kluczowe, jak je budować oraz poznasz zachowania, które wzmacniają zaufanie pomiędzy software house'em a klientem zewnętrznym.

4:30 pm

Zamknięcie drugiego dnia warsztatu

Podsumujemy wspólnie to, czego się nauczyliśmy w trakcie dwóch dni warsztatu.

Zdjęcia z poprzedniej edycji

Jak wyglądały wcześniejsze warsztaty?

Opinie uczestników

Co o warsztatach sądzą uczestnicy?

"Bardzo rzetelnie i profesjonalnie przygotowany warsztat. Super przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy osobami będącymi na różnym poziomie"

"Mnóstwo merytorycznej wiedzy podpartej przykładami z życia, skupienie na znajdowaniu rozwiązań dla zdefnowanych problemów. Polecam!"


- Bartek, Wrocław

- Arleta, Warszawa

"Mnogość rozwiązań, wiedza i doświadczenie prowadzącego i uczestników dały mi pakiet gotowych do wdrożenia rozwiązań."

- Joanna, Poznań

Cena warsztatu

Cena regularna po 31 sierpnia:

2190 PLN netto

Tylko 10 miejsc dostępnych. W cenie otrzymujesz:

Cena early bird do 31 sierpnia:

1752 PLN netto 2190 PLN -20%

2 dni intensywnego, merytorycznego warsztatu

kawę, przekąski oraz lunch

doświadczonego praktyka w roli prowadzącego

Lokalizacja oraz terminy

Kiedy oraz gdzie przeprowadzę warsztat?

WARSZAWA


27-28 września 2018

Centrum Biznesowe Ogrodowa 58

ul. Ogrodowa 58

Warszawa

Zapisz się na warsztaty