Scrum dla
software house'ów

Zwinne wytwarzanie produktów z klientem zewnętrznym

Prowadzący: Jacek Wieczorek

ZAPISZ MNIE! »

15-16 czerwca 2020 (ONLINE)

O warsztatach

Czego możesz się spodziewać?

Klienci korzystający z usług firm typu software house deklarują, że chcą pracować w zwinny sposób. W trakcie współpracy szybko okazuje się, że Scrum dla nich znaczy coś zupełnie innego, niż się spodziewałeś.


Wiedza przeciętnego klienta na temat zwinnych metod pracy jest dosyć powierzchowna, jego dostępność czasowa niezadowalająca, a chęć codziennej i bliskiej współpracy z zespołem zwykle niższa, niż można by było przypuszczać. Elementem utrudniającym współpracę jest fakt, że w tych niełatwych warunkach oczekiwania klientów co do całościowej jakości usługi po stronie dostawcy pozostają niezmiennie wysokie.


Rozwiązaniem tych problemów jest sięgnięcie po wybrane techniki z obszaru Product Discovery i połączenie ich z poprawnie stosowanym frameworkiem Scrum.

Cel warsztatów

Dostarczenie konkretnej wiedzy oraz sprawdzonych narzędzi,

które pozwolą z sukcesem realizować zwinne inicjatywy produktowe

w Scrumie z klientami zewnętrznymi.

Korzyści dla uczestników

Co zyskasz dzięki warsztatom?

Poznasz kilkanaście sprawdzonych strategii przekonywania klienta do pracy w podejściu zwinnym

Nauczysz się sprzedawać agile

przed i po podpisaniu umowy

Od pierwszej rozmowy sprzedażowej, poprzez kreowanie wizji produktu, aż do procesu skutecznej realizacji w Scrumie

Poznasz pełen cyklu zwinnej współpracy z klientem zewnętrznym

Pomogą Ci z sukcesem prowadzić klienta przez proces zwinnego budowania produktu

Przećwiczysz konkretne i sprawdzone technik współpracy

Dowiesz się jak efektywnie używać Scruma w realiach software house'u

Twój klient otrzyma maksymalną wartość w akceptowalnej długości spotkań

Odbiorcy warsztatu

Kto powinien wziąć udział?

Członkowie Zespołów Deweloperskich - Poznasz sprawdzone techniki współpracy z klientem zewnętrznym oraz nauczysz się efektywnie wykorzystywać Scruma w codziennych działaniach, co zwiększy Twój komfort pracy oraz umożliwi realne wpływanie na rozwój produktu.

Scrum Masterzy oraz Agile Coache - Zrozumiesz niuanse pracy w Scrumie z klientem zewnętrznym oraz dotkniesz w praktyce obszaru Product Discovery. Dzięki temu rozbudujesz wachlarz swoich możliwości i zwiększysz swoją skuteczność w codziennej pracy z zespołem, klientem oraz organizacją.

Menadżerowie - Doświadczysz kompletnego procesu zwinnego budowania produktów i dowiesz się, na które aspekty współpracy z klientem szczególnie warto zwrócić uwagę. Pozwoli Ci to zwielokrotnić satysfakcję zarówno klientów jak i osób pracujących w Zespołach Deweloperskich.

Pracownicy HR - Zobaczysz, jakie kompetencje są potrzebne w zespołach, aby były one w stanie efektywnie rozwijać produkty w Scrumie. Umożliwi Ci to skuteczniej prowadzić rekrutacje oraz budować lepszą kulturę pracy.

Osoby odpowiedzialne za sprzedaż oraz klienta - Nauczysz się kilkunastu strategii, które pomogą Ci przekonać klienta do zwinności. Będziesz w stanie celniej wskazywać atuty zwinności, precyzyjniej wskazywać unikalną wartość Twojej oferty, a w konsekwencji uzyskiwać wyższą konwersję ze sprzedaży.

Osoby odpowiedzialne za marketing - Poznasz kluczowe aspekty zwinnego wytwarzania produktów, co pomoże Ci precyzyjnie trafiać w Twoją grupę docelową klientów oraz uzyskiwać wyższe ROI z prowadzonych działań marketingowych.

Prowadzący warsztaty

Kto poprowadzi to wydarzenie?

Cześć, nazywam się Jacek Wieczorek.


Dołączam do organizacji i pomagam im przekształcać się w miejsca, w których w efektywny sposób tworzone są wartościowe produkty. W branży IT funkcjonuję od 2003 roku, pełniąc takie role jak programista, kierownik projektu, Scrum Master, Agile Coach, właściciel startupu, dyrektor operacyjny oraz konsultant.


Moje doświadczenia w zwinnym budowaniu produktów dla klientów zewnętrznych zbierałem pracując w kilku software housach. Współtworzyłem tam produkty dla klientów z USA, UK, Irlandii, Niemiec oraz Polski. Były to zarówno dynamiczne startupy, jak i średnie firmy oraz międzynarodowe korporacje.


Jestem autorem książkiLabirynty Scruma”, współtworzę podcast Porządny Agile, portal agile247.pl oraz prowadzę bloga agilecoaching.pl. Od kilku lat jestem współwłaścicielem firmy konsultingowej 202 Procent.

Zadowoleni klienci

Co mówią o mnie osoby, które ze mną współpracowały?

Jacek jest świetnym coachem (niezależnie od Agile’a) i to od razu „zaklikalo”, czyli prowokuje ciągle sytuacje uczące, zamiast generować gotowe rozwiązania, bądź sięgać do skarbnicy „bo tak się to robi”.

Jan Matulewicz — Head of Software House, Cybercom, Łódź

Podczas wykonywania swojej pracy Jacek Wieczorek charakteryzował się profesjonalizmem i zaangażowaniem. Rekomenduję współpracę z nim jako profesjonalnego partnera przy usprawnianiu organizacji.

Wojciech Kliber — Dyrektor Operacyjny, SendIt, Wrocław

Jeśli szukasz doświadczonego trenera, który łapie dobry kontakt z uczestnikami szkolenia, potrafi ich zainteresować tematem i w przystępny sposób przekazać wiedzę, zgłoś się do Jacka!

Dominik Zyskowski — Software Consulting Director, Espeo, Poznań

Zakres warsztatów

Dzień 1 - 15 czerwca 2020

Otwarcie

Poznamy się, zbudujemy grupy w których będziemy pracować oraz ustalimy zasady współpracy

Wprowadzenie do Product Discovery.

Dowiesz się czym jest "odkrywanie produktu" oraz zrozumiesz dlaczego jest to kluczowa aktywność w pracy z klientami Twojego software house'u.

Zbudowanie spójnej wizji produktu.

W praktyce doświadczysz procesu budowania wartościowej wizji produktu z klientem oraz poznasz kilka narzędzi wspierających ten proces.

Oczekiwania i realne potrzeby użytkowników.

Zapoznasz się z technikami, które pozwolą Ci skutecznie "wejść w buty" użytkowników Twojego klienta.

Przygotowanie pierwszej wersji Backlogu Produktu.

Poznasz i przećwiczysz w praktyce Story Mapping, czyli narzędzie do budowania wspólnego zrozumienia produktu. Na bazie stworzonej Story Mapy zbudujemy Backlog Produktu na Twój pierwszy Sprint.

Zamknięcie pierwszego dnia

Podsumujemy wspólnie to, czego się nauczyliśmy pierwszego dnia.

Skuteczne uruchomienie (ang. kick-off) inicjatywy.

Dowiesz się, jak zapewnić udany start współpracy z klientem oraz na co zwrócić szczególną uwagę.

Role w Scrumie w software house'ie.

Zrozumiesz jak układać role w Scrumie, aby zapewnić efektywną pracę z klientem zewnętrznym.

Efektywne Zdarzenia w Scrumie w praktyce.

Poznasz najczęstsze antywzorce podczas Zdarzeń w Scrumie i dowiesz się, jak skutecznie sobie z nimi radzić.

Zbudowanie zaufania z klientem.

Dowiesz się dlaczego zaufanie jest kluczowe, jak je budować oraz poznasz zachowania, które wzmacniają zaufanie pomiędzy software house'em a klientem zewnętrznym.

Zamknięcie drugiego dnia warsztatu

Podsumujemy wspólnie to, czego się nauczyliśmy w trakcie dwóch dni warsztatu.

Jak sprzedawać agile klientom zewnętrznym

Przedstawię sprawdzone strategie sprzedawania zwinności na etapie podpisywania kontraktu oraz w trakcie pracy.

Dzień 2 - 16 czerwca 2020

Data warsztatów

15-16 czerwca 2020

Pracujemy zdalnie. Dołączasz do warsztatów ze swojego domu!

Cena warsztatów

1912 PLN netto 2390 PLN -20 %

Tylko 8 miejsc dostępnych. W cenie otrzymujesz:

Cena early bird do 28 maja 2020

Cena regularna po 28 maja 2020

2390 PLN netto

2 dni głębokich, merytorycznych warsztatów

1h indywidualnych konsultacji po szkoleniu o wartość 450 PLN

Doświadczonego praktyka w roli prowadzącego

Pracę w blokach od 9:00 - 12:00 oraz od 13:00 - 16:00

Bezpieczną pracę zdalną, bez ryzyka ekspozycji na COVID-19

Całość poprowadzoną przy użycia Zooma oraz Murala

Zapisz się na warsztaty